maanantai 29. heinäkuuta 2013

29.7 Ti Ylöjärvi-Kuruun-Ylöjärvi 30 km, Tre-Ylöjärvi-Tre 26 km

Herätys 6.30, Max mennyt jo töihin - kiitän vieraanvaraisuudesta! Auto Ylöjärvelle ja Kuruun päin klo 8.55. Onneksi oli pyörätietä kuten Max illalla kertoi. Ylämäet olivat aika haastavia kuten edellisenä päivänä. Takaisin tullessa kävin pyytämässä Colan Kuuselan Ranta Piiasta ja sain sen - kiitokset heille!

Vettä ropahutti kun olin vaunun sisällä. Köröttelin Tampereen keskustorin parkkiin ja pääsin lähtemään vasta 13.40. Rollikkahallilla kaverini Kari Neuvonen laittoi mikit paitaan. Juoksin Ylöjärvelle ja siellä olin Yle Tamperessa livenä. Paluumatkalla Vesa Juutinen loikkasi bussipysäkiltä Suomenlippu-huivi kädessään. Hieno yllätys, olinhan kadottanut matkalla jo kaksi huivia. Juoksimme myös hiukan yhdessä ja Vesa tuli vastaan Keskustorilta.

Aloin höpötellä mikkiin Pispalan kirkon kohdalla ja Kari kuvasi juoksua Rollikkahallin katolta poikansa Pertin kanssa. Vastassa torilla oli myös Pasi lämpimän halauksen kanssa. Oli hienoa olla pitkästä aikaa Tampereella. Kuvaan ilmestyi myös kuvaaja Kari ja Harri.

Vesa ja minä

Pasi ja mä

Rollikka-kuvaaja Kari







1 kommentti:

  1. 29.7. Tisdag, Ylöjärvi-Kuru-Ylöjärvi, 30km. Tammerfors-Ylöjärvi-Tammerfors, 26km

    Jag vakande upp 6.30, Max hade redan gått på jobb - jag tackar för gästvänligheten! Bilen drev jag till Ylöjärvi och sedan började löpa till Kuru klockan 8.55. Lyckligt fanns där många cykelvägar såsom Max berättade i kväll.

    Uppförsbackar var ganska utmanande såsom i går. När jag löpte tillbaka bad jag Cola från Kuuselas Ranta Piika och fått den - tack för dem!

    Det regnade när jag redan var inom vagnen. Jag drev till Tammerfors centrum och fått att fara först 13.40. Vid Rollikkahalli ställde min vän Kari Neuvonen mickar på tröjan. Jag löpte till Ylöjärvi och där var jag intervjuade hos Radio Yle Tammerfors live.

    Under returen hoppade Vesa Juutinen från busstoppen med "finska flaggan" huvudduk på sitt hand. Det var en fin surpris, jag hade ju förlorat redan två huvuddukar längs resan. Vi också löpte tillsammans för en stund och Vesa gick emot mig från centrumen.

    Jag började pladdra till micken när jag var hos Pispalas kyrka och Kari filmade löpning från Rollikkahallis tak med sin son Pertti. Pasi också väntade mig på torget med en varm kram. Det var jättetrevligt att vara på Tammerfors efter så lång tid.

    filmfotograf Kari och Harri också uppenbarade sig på bildet. -TT

    VastaaPoista